Úvod změny v bankovnictví a jejich dopad na metody řízení výkonnosti; strategie řízení výkonnosti (princip M4, CSF, KPI, ROA, ROE); vývojové fáze řízení výkonnosti v bankovnictví2. den (9:00 - 13:00)
Kapitál u bank rozdíl v pojetí kapitálu u bank a nebankovních subjektů; kapitál jako nástroj řízení výkonnosti; Earnings at Risk
Transfer pricing modely treasury poolu u komerčních bank; východiska a zásady pro stanovování ITR; funkce a použití ITR pro řízení výkonnosti
Konvenční efekty efekt z fondu pojištění vkladů; efekt z povinných minimálních rezerv; daňový efekt; efekt ze složeného úročení; efekt z bank/value days; efekt z rozdílné báze u úročení 360/365; efekt z participující podpůrné instituce
Dimenze klienta různé metody vymezení klienta; kalkulace výnosů/nákladů u pasivních operací; kalkulace výnosů/nákladů u aktivních operací; kalkulace výnosů/nákladů u bankovních a finančních služeb; analýza výnosnosti klienta; výnosnost klienta při použití metody ABC
Dimenze produktu identifikace a katalogizace produktů; alokace nákladů a výnosů na produkt; využití informací o relevantních nákladech a výnosech k oceňování produktu; kalkulace nákladů na produkt metodou ABC
Dimenze střediska odpovědnosti identifikace středisek odpovědnosti; alokace nákladů a výnosů na ziskové středisko; využití informací o relevantních nákladech a výnosech k hodnocení managementu
Syntéza produktová marže a její komponenty; trendy v řízení výkonnosti a jejich dopad na bankovní sektor
Dotazy, diskuse