Archiv již proběhlých seminářů

Formování podnikatelské strategie a strategické řízení organizace


Na tento seminář se již nelze přihlásit z důvodu uzávěrky přihlášek. Kontaktujte nás.
  • Proč potřebuje firma strategii?
    • podstata podnikání a smysl existence firmy
    • vývoj podnikatelského prostředí
  • Východiska strategického řízení
    • monitorování a analýzy podnikatelského prostředí
    • hybné síly podnikání (Porter)
    • zájmové skupiny a jejich očekávání
  • Marketingová strategie jako základ podnikatelské strategie firmy
    • marketing jako firemní filozofie
    • marketingové analýzy a marketingový mix
    • marketingová strategie jako manažerská volba
  • Strategická architektura
    • logika strategického rámce
    • poslání, vize a hlavní cíle firmy
    • oblasti klíčových výstupů, jak definovat a měřit cíle
    • co jsou klíčové způsobilosti a jak s nimi pracovat
    • co jsou klíčové faktory úspěchu
    • jak pracovat s rizikem
    • strategický rámec - výchozí nástroj strategického řízení
  • Principy, postupy a nástroje formování strategie
    • jak postupovat při formulaci poslání, vize a hlavních cílů
    • jak provádět klíčové vstupní analýzy a jak pracovat s jejich výstupy
    • techniky tvořivé práce a jejich uplatnění při formování strategie
    • postupy strukturování strategických témat a výběrů priorit
    • SWOT analýzy jako významný nástroj řešení problémů
    • Proces formování strategie a kdo na něm participuje
  • Jak prosadit strategii do firmy Balanced Scorecard
    • komplexní pohled na firmu - základ BSC
    • vyváženost různorodých strategických cílů jako princip
    • strategické mapy
    • rozpad strategie až na úroveň osobních úkolů - logika a postup
    • (měkké) faktory implementace strategie
    • podstata a principy řízení změn
    • role vrcholového managementu i nižších úrovní řízení
  • Podstata strategického řízení
    • čím se firma zabývá a jaký to má pro její existenci význam
    • soulad se strategií a jak ho dosáhnout
    • vazba strategie na plánování
    • integrita operačního a strategického řízení a jak jí dosáhnout
  • Historie a trendy strategického řízení
    • vývoj moderního managementu do dnešní doby
    • hlavní myšlenkové proudy, přístupy a nástroje strategického managementu
    • megatrendy nejbližších let a jak ovlivní podnikání a management
    • připravenost a pružnost jako podstata nových strategií
  • Jaká je vazba strategického řízení na jiné manažerské přístupy ve firmě
    • o čem je management firem - koncept 7S
    • které jsou klíčové manažerské nástroje a jaká je jejich vazba na strategické řízení
    • manažerské paradoxy a jak s nimi žít
    • firma jako sociální systém
    • jak spolu korespondují různé manažerské přístupy
    • vůdcovství - soubor předpokladů, schopností a dovedností vrcholového manažera v procesu strategického řízení firmy

Scroll to Top